Nuo tada, kai pirmą kartą pasirodė, „Montesa Cota 4RT“ pradėjo revoliuciją pasaulio važybose, kuriose iki tol dominavo dvitakčiai varikliai. Toks energijos šaltinis yra kompaktiškas, itin patikimas ir paprastas naudoti. Tačiau taip pat jie dažnai peikiami dėl to, kad stipriai teršia orą. Kad išspręstų šią problemą „Montesa“, glaudžiai bendradarbiavo su „Honda Motor Co.“, ir laukiant emisijos standartų, kurie turėjo būti priimti 2006 metais, sukūrė Montesa Cota 4RT, technologiškai pažengusį motociklą su kompaktišku ir revoliuciniu keturtakčiu 4-ių vožtuvų varikliu su PGM-FI elektronine degalų įpurškimo sistema. Motociklas pasirodė besantis labai taupus su žema teršalų emisija, žymiai didesne galia ir sukimo momentu. Motociklo inovatyvumas atsispindi ir jo važiuoklėje, kur buvo panaudota aliuminio rėmas ir aukštos kokybės SHOWA pakaba, žinoma dėl efektyvaus savo galinės pakabos sistemos dizaino. Visų nuostabai jau nuo pat pradžių 250cc variklis teoriškai galėjo rungtyniauti su geriausiais dvitakčiais panašaus pajėgumo varikliais.
„Montesa Cota 4RT“ visada būdavo žinoma dėl savo ekskliuzyvinių technologijos sprendimų, dėl aukščiausios kokybės ir prisiimamos atsakomybės – visi šie aspektai, buvo neabejotinai vertinami prekės ženklo klientų.Tačiau metams bėgant varžybų entuziastų skonis pasikeitė kaip ir pasaulinė ekonominė situacija. Taigi daugumos varžybų entuziastų motociklų vertinimo skalėje ekonomiškumas tapo lemiamu faktoriumi pasirenkant vieną modelį vietoje kito.
2014-aisiais „Montesa“ pristatė naujutėlaitę „Cota“, kuriai buvo atlikti tiek variklio, tiek važiuoklės keitimai. Po to, kai buvo patobulintas 2015-ųjų metų modelis, 2016-aisiais „Montesa“ nusprendė ir toliau neapsiriboti vien tik estetinio vaizdo gražinimu ir gerinti varžyboms skirto motociklo eksploatacines savybes.