08.05.2019 „Honda“ pristato visą 2019 m. „CRF“ modelių asortimentą
08.11.2018 2019 m. „Honda“ linijos naujienos
24.05.2018 19YM HONDA CRF450L
16.11.2017 2018 m. „Honda“ linijos naujienos
28.04.2017 „HONDA” MOTOCIKLŲ DIENA – GEGUŽĖS 1-ĄJĄ!
14.11.2016 2017 m. „Honda“ motociklų asortimentas
25.08.2016 Spaudai skirta informacija apie 2017 m. „CRF450R“
24.07.2015 Naujasis 2016 m. laidos „Honda CRF1000L Africa Twin“ modelis
13.05.2015 „Africa Twin“ grįžta! „CRF1000L Africa Twin“ pasirodys dar šiais metais.
18.11.2014 „Honda“ atskleidė savo 2015 m. motociklų liniją
09.12.2013 „Honda“ naujoji 2014 m. motociklų linija
« Ankstesnis 1 2 Sekantis »

19YM HONDA CRF450L

24.05.2018

Modelio atnaujinimai: CRF450R krosinio motociklo pagrindu sukurtas naujasis „Honda“ dvigubos paskirties legalus keliuose motociklas pasižymi tvirta ir lengva važiuokle, puikiai paklūstančia net atliekant sudėtingiausius manevrus, ir galingu bei ypač našiu varikliu. Dėl patvarių aukštos kokybės dalių motociklas nereikalauja dažnos techninės priežiūros, tad galėsite mėgautis savarankiška, rūpesčių nevaržoma kelione.

1. Įvadas

Tobulas dvigubos paskirties motociklas turi pasižymėti daugeliu savybių. Bekelėje svarbus nedidelis svoris, efektyvus stabdymas ir manevringumas – visa tai leidžia išlaikyti bekelės išbandymus. Jo variklis turi generuoti didelę galią naudojant linijinį sukimo momentą – tokia galia yra itin naši ir leidžia motociklininkui išlaikyti visišką galinio rato sukibimą su bet kokiu paviršiumi.

Visi privalumai, leidžiantys mėgautis bekele, naudingi ir išvažiavus pasivažinėti po miestą. Nedidelis, vikrus dvigubos paskirties motociklas be vargo prasmunka siauriausiais skersgatviais, įveikia duobes ir lengvai aplenkia kitus eismo dalyvius dėl pažangios greitėjimo žema pavara sistemos. Taip pat svarbu, kad motociklas būtų patvarus ir patikimas – nesiožiuotų užvedamas ir nereikalautų dažnų apsilankymų techninės priežiūros servise.

Lenktyniniai automobiliai – solidi bazė, nuo kurios galima pradėti kurti dvigubos paskirties modelį. Tačiau iki to – dar ilgas kelias. Lenktyniniai motociklai reikalauja intensyvios techninės priežiūros, kuri atgraso motociklininkus mėgėjus, norinčius tiesiog paspausti užvedimo jungiklį ir nevaržomai mėgautis šiuo savo laisvalaikio pomėgiu. Be to, menkai viešajam eismui pritaikyti lenktyniniai motociklai pasižymi nepatogiais naudoti ir nepatvariais pagrindiniais funkciniais elementais, įskaitant žibintus, indikatorius, užvedimo jungiklį.

Tai suvokdama „Honda“ panoro sukurti dvigubos paskirties motociklą, kuris būtų grįstas esminėmis lenktyninio motociklo savybėmis, tačiau kartu nereikalautų specialios techninės priežiūros ir turėtų savo komplektacijoje visus įprastus funkcinius elementus, be kurių neapsieinama viešojo eismo keliuose. Tad pasitelkusi CRF450R krosinio motociklo bazę „Honda“ sukūrė naująjį modelį – CRF450L.

Tai neabejotinai lenktyninis CRF – toks jis ir atrodo – tačiau atnaujintas ir modifikuotas taip, kad būtų legalus keliuose ir nepaprastai pajėgus bekelėje. Kaip toks, CRF450L – tai išskirtinės komplektacijos bekelės trasų žvėris, kuris elgiasi romiai grįžęs į kelią. Ir panašu, kad toks išliks ilgus metus dėl „Honda“ būdingų pažangių inžinerinių sprendimų ir meistriškos gamybos.

M. Uchiyama, stambių projektų vadovas, atsakingas už 19YM CRF450L:

„CRF450L – tai tobula patirtis bekelėje. Jis atrodo visiškai kaip CRF450R, tačiau iš tiesų yra tobula bekelės trasoms ir viešojo eismo keliams pritaikyta versija. Raidė „L “ modelio pavadinime atsirado iš angliško motociklų rūšies pavadinimo „road legal“, kuris reiškia „legalus kelyje“. Jis sukurtas taip, kad suteiktų didžiausią vairavimo malonumą – linijinio sukimo momento variklis leidžia pasiekti didžiausią sukibimą bet kokiomis sąlygomis. IR – jis pasižymi HRC grįsta CRF technologija, kuriai prižiūrėti užtenka įprasto dažnumo techninės priežiūros.“

2. Modelio apžvalga

Kuriant CRF450L nueitas ilgas kelias nuo visiškai lenktyninio iki legalaus keliuose modelio. Legalaus kelyje motociklo variklis privalo atitikti EURO4 standartą, o kalbant apie patvarumą ir pajėgumą, daug dėmesio skirta galios išvesčiai ir pobūdžiui.

Tai tas pats CRF450R, tačiau ramesnis, tiek važiuoklės ir variklio mechanikos požiūriu, tiek išmetamųjų dujų sistema. Kuro padavimo ir užvedimo sistemos valdomos 02lambda jutikliu; sumažinus suspaudimo laipsnį ir padidinus alkūninės svirties masę, pagerintos vairavimo savybės. Motocikle yra 6 laipsnių pavarų dėžė, suteikianti „ilgesnes kojas“ kelyje, o 18 colių galinis ratlankis papildytas žvaigždės tarpikliu.

Plastikinės dalys – tokios pačios, kaip ir CRF450R, visa šviesų sistema yra LED tipo, o priekinis žibintas išsiskiria ypač ryškiu spinduliu. Modelis taip pat pasižymi didesnės talpos titano degalų baku, o visi elementai, leidžiantys šį motociklą įsigyti kaip legalų kelyje, pvz., spidometras ir signalo mechanizmas, įeina į standartinę CRF450L komplektaciją.

3. Pagrindinės savybės

3.1 Variklis

• Sukurtas pagal CRF450R, būtinąją techninę priežiūrą pirmą kartą reikia atlikti po 32 000 km

• Atitinka EURO4 standartą, su elektrinio užvedimo funkcija

• Didesnė alkūninės svirties inercija pagerina vairavimo savybes ir trauką

• 6 laipsnių pavarų dėžė

Paversti CRF450R krosinio motociklo važiuoklę atitinkančia dvigubos paskirties eksploatacijos lygį buvo gana paprasta – didesniu galvosūkiu „Honda“ inžinieriams tapo 449cc variklis. Varikliui buvo keliama keletas reikalavimų – jis turėjo atitikti EURO4 standarto nuostatas dėl aplinkos taršos emisijų ir triukšmo ir kartu būti pakankamai galingas, kad patenkintų įvairių motociklininkų poreikius važiuojant tiek keliuose, tiek bekelėje.

Nors bazinė keturių vožtuvų „Unicam“ variklio architektūra išliko ta pati, daugelis dalykų buvo pakeisti, siekiant išplėsti variklio galimybes: padidinta alkūninės svirties masė, dėl kurios atsiranda 13 % didesnė inercijos jėga, leidžianti motociklininkui geriau jausti sukimo momentą ir atsaką; patobulintas vožtuvų sinchronizavimo mechanizmas, kad  galia ir sukimo momentas būtų perduodami sklandžiau bei platesniu diapazonu  pavarų dėžė vietoj 5 dabar turi 6 laipsnius , suteikiančius daugiau komforto ant asfalto; kairysis ir dešinysis variklio gaubtai turi išorinius gaubtus, sumažinančius triukšmą.

Kalbant apie kitas modifikacijas, buvo padidinta kintamosios srovės generatorius galia, leidžianti tiekti reikiamą elektros maitinimą LED šviesų sistemai ir taupyti akumuliatoriaus įkrovą važiuojant nedideliu greičiu. Pats akumuliatorius pasižymi aukšta įtampa.

Variklio stūmoklio skersmuo ir eiga išliko tokia pati, kaip ir CRf450R variklio (96 mm x 62,1 mm), tačiau stūmoklyje vietoj 2 naudojami 3 žiedai, užtikrinantys didesnį patvarumą. Suslėgimo santykis yra 12,0:1 (palyginti su 13,5:1). Modifikuotas oro filtras valdomas PGM-FI sistema, kuri gauna signalus iš jutiklio, esančio didelio tūrio viengubame išmetamųjų dujų vamzdyje (kuris pakeitė kiek griozdišką CRF450R dvigubo vamzdžio dizainą). Oro įpurškimo sistema ir katalizatorius valo išmetamąsias dujas.

Ant keturių vožtuvų „Unicam“ cilindro galvutės įleidžiamųjų vožtuvų yra pailgas švaistiklis; vožtuvo pakilimo aukštis yra 7,7 mm, išleidžiamojo vožtuvo pakilimo aukštis 6,7 mm. Įleidžiamojo vožtuvo skersmuo – 38 mm. Vožtuvo spyruoklės skerspjūvio dalyje yra apvalios; įleidžiamojo vožtuvo kampas 9°, išleidžiamojo – 10,5°.

Sankabos mechanizmą sudaro 7 frikciniai diskai ir 2 mm sankabos plokštelė, kuri efektyviai išsklaido karštį; spyruoklės užtikrina gerą, stabilią jungtį. Priekinė žvaigždutė yra 13T,  galinė – 51T.

Didžiausioji galia yra 18,4kW, esant didžiausiam 32Nm sukimo momentui. Motociklininkai mėgėjai turėtų įvertinti variklio patikimumą ir ilgus techninės priežiūros intervalus. Būtent pagaminimo kokybė ir patvarumas išskiria CRF450L iš kitų modelių – būtinosios techninės priežiūros intervalas yra 32 000 km, oro filtro alyvą ir alyvos filtrą reikia keisti kas 1000 km.

3.2 Važiuoklė

• 18YM CRF450R važiuoklė, šiek tiek modifikuota, siekiant pritaikyti dvigubai paskirčiai

• LED apšvietimo sistema, didesnės talpos degalų bakas ir šoninės atramos

• Didesnis radiatorius ir elektrinis ventiliatorius

• Glaudžiai įmontuoti veidrodėliai, kaip ir CRF450R modelyje

2016 m. iš esmės atnaujinta CRF450R važiuoklė tapo puikia baze CRF450L modeliui sukurti. Atliktos modifikacijos skirtos išplėsti motociklo eksploatacijos galimybes ir pritaikyti pagal legalumo kelyje reikalavimus.

Pirmiausia siaurėjantis dviejų skersinių aliuminio konstrukcijos rėmas buvo šiek tiek praplatintas galinės šakės sukimosi centrų dalyje, kad būtų galima integruoti platesnį variklį, atitinkantį 6 laipsnių pavarų dėžę. Skersinis statramstis modifikuotas taip, kad galima būtų integruoti vairo užraktą ir aliuminio galinę šakę su uretanu triukšmui sumažinti. Galinis porėmis išliko toks pats, tik tvirtinimo dalis adaptuota galiniams žibintams ir viengubam išmetamųjų dujų sistemos duslintuvui dešinėje įtaisyti.

Pokrypis ir atstumas nuo kontakto su žeme taško ir vairo ašies linijos taško nustatyti kaip 28,5° / 122 mm, CRF450R 1 500 mm ratų bazė padidinta 18 milimetrais , kad būtų užtikrintas didesnis stabilumas. Tiek R, tiek L modelis pasižymi 22 mm šakių nuokrypiu. Drėgnoji masė – 130,8 kg; sėdynės aukštis 940mm.

49 mm „Showa“ plieninės spyruoklinės USD šakės – reguliuojamos pagal išankstinę apkrovą, su slėgio slopinimo funkcija – puikiai tinka su visiškai reguliuojamais „Showa“ galiniais amortizatoriais, valdomais „Pro-Link“ sistema. 260 mm banguotas diskas užtikrina efektyvų karščio išsklaidymą, galią ir puikių motociklo jutimą dėl dviejų stūmoklių stabdžių apkabos, o motociklo gale yra atitinkamas 240 mm banguotas diskas ir vieno stūmoklio stabdžių apkaba.

CRF450R modelio galinis ratas yra 19 colių, o CRF450L – 18 colių (kad atitiktų „enduro“ specifikacijos padangas) su žvaigždės tarpikliu, sumažinančiu grandinės smūgių poveikį; 520 grandinė uždengta plastikiniu apsaugu. Priekinis ratas yra 21 colio, abu ratlankiai – su juoda apdaila. Padangų dydis: 80/100-21 (priekinio rato), 120/80-18 (galinio rato).

CRF450L dizainas yra visiškai toks pats, kaip ir CRF450R. Motociklą apsaugo galiniai purvasaugiai, šoniniai gaubtai ir apatinis smūgių apsaugas. Po grakščiais šoniniais gaubtais slepiasi didesnės talpos radiatorius ir elektrinis ventiliatorius. Visa šviesų sistema (įskaitant indikatorius ir licencijos plokštelės lemputę) yra LED tipo, spidometras, signalo mechanizmas, stabdžių žibintų jungikliai ir veidrodėliai atitinka atitinkamus teisinius reikalavimus, o šoninė atrama užtikrina patogumą. CRF450R 6,3 l titano degalų bako talpa padidinta 1,3 litro, tad CRF450L modelyje degalų bakas yra 7,6 l. Degalų bakas uždaromas fiksuojamuoju dangteliu.