Offroad
Motocross
Enduro
Trial

„CRF450R 2021“

Važiuoklė

• Siauri pagrindiniai lonžeronai ir naujas galinis porėmis leido sumažinti bendrą motociklo svorį pasitelkiant HRC patirtį.
• Pritaikytos siauresnės švytuoklės svirtys ir sukimosi centras, patobulintas švytuoklės standumo balansas.
• Geometrijos pakeitimai kartu su minėtinais sprendimais pagerina važiavimo charakteristikas atliekant posūkius.
• Atnaujinta priekinė pakaba su 5 mm didesne eiga ir įrengti nauji galinio amortizatoriaus vožtuvai.
• Dėl naujos mažesnės sėdynės ir kompaktiškesnių naujo dizaino plastikinių dalių pagerėjo ergonomika.

2020 m. CRF450R aliumininis rėmas su dviem lonžeronais liko nepakeistas, tačiau 2021 m. laidos modelyje jis atnaujintas iš pagrindų – tai tiesioginė HRC lenktynių komandos įtaka. Jį modernizuojant siekta ištobulinti kiekvieną posūkio atlikimo aspektą.
Dėl siauresnių pagrindinių lonžeronų rėmas sveria 8,4 kg (700 g mažiau nei ankstesnė konstrukcija). Patobulintas porėmis sveria 910 g (320 g mažiau). Atnaujinta ir važiuoklės dinamika: nors sukamasis standumas nepasikeitė, tačiau šoninis standumas sumažėjo 20 proc. Tai padidina greitį, pagerina sukibimą ir užtikrina tikslesnį valdymą atliekant posūkius. Aliumininei švytuoklei būdingi nauji standumo balanso nustatymai, suderinti su rėmu, ir siauresnės svirtys bei sukimosi centras. Taip pat atnaujintas „Pro-Link“ pakabos santykis.
Peržiūrėti viršutinis ir apatinis traversai, užtikrinant didesnį lankstumą ir jautresnį valdymą. Visapusiškai reguliuojama 49 mm „Showa“ USD šakė su spiralinėmis spyruoklėmis yra viena iš gamyklinių „Showa“ šakių, tiekiamų Japonijos motokroso čempionate dalyvaujančioms komandoms, versijų. Siekiant užtikrinti tikslesnį ir sklandesnį važiavimą atliekant posūkius, pakeisti šakių vožtuvai, 5 mm pailginta eiga (iki 310 mm) ir padidintas ašies laikiklių standumas. Padidintas pagrindinis „Showa“ galinio amortizatoriaus stūmoklinis vožtuvas, kad būtų užtikrinta greitesnė reakcija ir efektyviau sugeriami smūgiai. Jo spyruoklė pagaminta iš lengviausio pasaulyje plieno (tai padėjo sumažinti svorį dar 200 g).
Sėdynė dabar yra trumpesnė, lengvesnė, o gale 10 mm žemesnė, todėl vairuotojas gali laisviau judėti. Dar vienas sėdynės privalumas yra tas, kad ją galima daug lengviau nuimti ir pritvirtinti. Be to, palengvėjo priežiūra, nes sumažėjo prie kėbulo tvirtinamų 8 mm varžtų skaičius (nuo 6 iki 4 kiekvienoje pusėje). Naujas modelis taip pat yra 70 mm plonesnis (50 mm kairėje pusėje ir 20 mm išmetimo sistemos pusėje) ir išsiskiria plonesniu plastiku. Be to, nebėra bako dangtelio.
Šakės posvyrio kampas bei pakabos eiga sumažėjo nuo 27,4°/116 mm iki 27,1°/114 mm. Šiek tiek sutrumpėjo važiuoklės bazė – nuo 1482 iki 1481 mm. Prošvaisa padidėjo 8 mm (iki 336 mm), 6,1 mm pakeltas apatinis traversas (įrengtas 928 mm aukštyje). Lanko spindulys nuo švytuoklės sukimosi centro iki galinio rato ašies padidėjo 0,9° (iki 14,5°), o atstumas tarp sukimosi centro ir priekinės ašies padidėjo 1,8 mm (iki 914,6 mm). Motociklo be skysčių masė sudaro 105,8 kg, tai reiškia, jog jis sveria 2 kg mažiau už ankstesnį modelį.
Konstruojant motociklą, buvo naudojama skaičiuojamosios skysčių dinamikos (CFD) programa maksimaliai oro srautų sklaidai užtikrinti. Todėl radiatoriai dabar pagaminti ne iš dviejų, bet iš vieno plastiko gabalo ir turi apačioje integruotas ventiliacines angas. Atitinkamai pritaikytos ir radiatoriaus grotelės, kad būtų optimaliai valdomas oro srautas. Taip pat modernizuotas 6,3 l titaninis degalų bakas.
Kaip standartinė įranga komplektuojamas lengvas „Renthal Fatbar“ vairas su ypač patogiu išlinkiu. Viršutiniame traverse yra dvi vairo laikiklio vietos, kad vairą būtų galima paslinkti į priekį ir atgal 26 mm. Laikiklį pasukus 180° kampu, vairą nuo pagrindinės padėties galima paslinkti dar 10 mm. Taigi iš viso galimos keturios skirtingos vairo padėtys. Visi sutaupyti gramai galiausiai virsta kilogramais (anot japonų patarlės, iš dulkių gali susidaryti kalnai). Todėl didelę reikšmę turi net 100 g mažiau sverianti laidų pynė.
Priekinį dviejų stūmoklių stabdžių suportą sudaro 30 ir 27 mm skersmens stūmokliai bei 260 mm banguotas diskas. Kartu su stabdžių žarnele, pasižyminčia mažu išsiplėtimo koeficientu, jis užtikrina patikimą ir stabilų galios perdavimą. Galinis suportas komplektuojamas su vienu stūmokliu ir 240 mm banguotos formos disku.
DID aliumininiai ratlankiai su tiesiogiai pritvirtintais stipinais išsiskiria juoda apdaila. Priekinio ratlankio matmenys – 21 x 1,6 colių, o galinio – 19 x 2,15 colių. 2021 m. laidos modelio galinis ratas yra tvirtesnis ir lengvesnis. Dabar kaip standartinė įranga komplektuojamos „Dunlop“ MX33F / MX33 padangos, pritaikytos minkštam paviršiui. 
Išraiškingas 2021 m. laidos CRF450R modelio linijas išryškina nauja įspūdinga raudona grafika.

Variklis

• Padidinta oro kamera, atnaujintas droselinės sklendės korpusas ir pakeista išleidimo kanalų forma galiai apatiniame sūkių diapazone padidinti.
• Naujas išmetimo vamzdis su vienu duslintuvu padidina sukimo momentą ir mažiau sveria.
• Didesnės talpos hidraulinė sankaba pakeičia trosinio perjungimo mechanizmą, užtikrindama stabilią ir lengvą svirtelės eigą.
• Patobulinta dekompresijos sistema apsaugo variklį nuo užgesimo.

2019 m. modelio maksimali galia padidėjo 1,8 kW, sukimo momentas – 2 Nm, taip pat padidėjo jo galia žemų sūkių diapazone. 2020 m. modelyje įrengtas 449,7 cm³ variklis su keturių vožtuvų mechanizmu „Unicam“, daugiausia dėmesio skiriant programuojamos degalų įpurškimo sistemos (PGM-FI) ir HRC paleidimo kontrolės sistemos tobulinimui bei optimizavimui. Jo komplektaciją taip pat papildė „Honda“ reguliuojamo sukimo momento valdymo sistema. Modernizuojant 2021 m. modelį, idėjų buvo tiesiogiai semiamasi iš HRC motociklo, su kuriuo Timas Gajseris laimėjo čempionatą. Pagrindinis dėmesys sutelktas į valdymą žemų ir vidutinių sūkių diapazone bei svorio mažinimą, siekiant dar labiau pagerinti važiavimo charakteristikas atliekant posūkius.
Ženklų maksimalios galios padidėjimą (iki 0,6 kW) esant daugiau nei 5000 aps./min. papildo didesnis sukimo momentas žemų sūkių diapazone. Todėl 1,8 l (iki 4,1 l) padidinta oro kamera iš „švariosios“ pusės. Nauja oro kamera, prie kurios dabar galima prieiti tiesiog atsukant vieną šoninį gaubto varžtą, veikia su naujos konstrukcijos, 46 mm lengvesniu droselinės sklendės korpusu, optimizuodama oro įsiurbimo efektyvumą ir panaudodama nematomą garavimo šilumą įleidimo angose.
Taip pat pakeistas purkštuko kampas (padidėjo nuo 30° iki 60°) – degalai purškiami iki pat droselinės sklendės, todėl užtikrinamas efektyvesnis įsiurbimas, karšto oro mišinio aušinimas ir didesnis akceleratoriaus jautrumas. Taip pat atnaujinta dekompresijos sistema: jos atsvaras perkeltas iš dešinės skirstomojo veleno pusės į kairę, užtikrinant stabilesnį veikimą esant žemoms apsukoms ir padidinant pasipriešinimą variklio užgesimui.
Didžiausias pakeitimas susijęs su dviem išleidimo kanalais: kaip ir „CBR1000RR-R Fireblade“ modelyje, išėjime jų forma yra ne apvali, bet ovali, todėl užtikrinamas didesnis efektyvumas. Ankstesnio modelio 5,08 kg sverianti 2-1-2 išmetimo sistema pakeista vienu 3,84 kg vamzdžiu su duslintuvu (todėl nereikia šilumos izoliacijos), sumažinant bendrą svorį 1,24 kg. Didesniam motociklininko patogumui išmetimo vamzdis įrengtas 74 mm arčiau centrinės linijos, o presuotas duslintuvas turi du rezonatorius, kurie mažina triukšmą didinant galią. 
Įrengta hidraulinė sankaba – tiesiogiai iš Timo Gajserio modelio perimtas naujas sprendimas. Ji pagerina svirtelės valdymą ir veikimą (ji tapo 10 proc. lengvesnė), taip pat užtikrina nuolatinį svirtelės tarpą sunkiomis važiavimo sąlygomis. Dėl papildomo disko padidėjo 27 proc. sankabos galia (nuo 7 iki 8). Ji veikia kartu su frikcine spyruokle galios perdavimui ir patvarumui optimizuoti. Praslydimas sumažėjo 85 proc. esant maksimaliai galiai.
Cilindro skersmuo ir stūmoklio eiga liko nepakitę – 96 x 62,1 mm, suspaudimo laipsniui esant 13,5:1. Pavaros padėties jutiklis leidžia naudotis trimis specialiomis uždegimo schemomis, skirtomis 1 ir 2, 3ir 4 bei 5 pavaroms.
Absoliutus patikimumas visuomet buvo svarbus CRF450R sėkmės veiksnys. Sutepimą kontroliuoja stūmoklio alyvos purkštukas su 5 angomis ir dvigubas 12 mm rotacinis prapūtimo siurblys.
Siekiant nurėžti dar daugiau svarbių gramų, magnio cilindrų bloko galvutės dangtelis pagamintas iš plonesnės medžiagos, taip pat įrengtas mažesnis degalų siurblys – jis tvirtinamas ne 6, bet 4 varžtais ir sveria 120 g mažiau, esant tokiam pat spaudimui ir filtro tarnavimo laikui, koks buvo būdingas ir ankstesniam modeliui.

Elektronika

• Įrengta „Honda“ reguliuojamo sukimo momento valdymo (HSTC) sistema su 3 važiavimo režimais ir sistemos išjungimo funkcija.
• HRC paleidimo kontrolės sistema siūlo 3 paleidimo parinktis.
• Įrengtas variklio režimo pasirinkimo mygtukas (EMSB) su 3 galios nustatymo režimais.
• Patogumo sumetimais HSTC mygtukas dabar perkeltas į kairiąją pusę.
• Atnaujintas HRC nustatymo įrankis atsižvelgiant į „Aggressive“ ir „Smooth“ režimų pakeitimus.

Į 2020 m. CRF450R komplektaciją įtraukta HSTC sistema naujajame 2021 m. laidos modelyje nepasikeitė. Sistema iki minimumo sumažina galinio rato sukimąsi (ir galios nuostolius), maksimaliai padidindama trauką. Sistemoje nėra rato sukimosi greičio jutiklio. Ji išlaiko droselinės sklendės jautrumą, kartu kontroliuodama galią. Kai pasikeitusios apsukos per minutę viršija nustatytą reikšmę, uždegimo momentas uždelsiamas ir kontroliuojamas programuojamos degalų įpurškimo sistemos (PGM-FI).
Trys režimai siūlo skirtingus valdymo lygius įvairiomis važiavimo sąlygomis:
1 režimas: sistema veikia beveik nepastebimai ir įsikiša praėjus ilgam laiko tarpsniui. Ši parinktis praverčia norint sumažinti rato sukimąsi ir išlaikyti kontrolę siauruose posūkiuose.
3 režimas: sistema veikia greičiau ir aktyviau, todėl ši parinktis naudinga važiuojant slidžia kelio danga ir per purvą.
2 režimas: tai tarpinė padėtis tarp 1 ir 3 režimų, atsižvelgiant į sistemos įsikišimo greitį ir laipsnį.
Akivaizdi 2021 m. laidos modelio naujiena – valdikliai ir ekrano mygtukai. Paleidimo kontrolės sistemos indikatorius, EFI įspėjimo indikatorius, EMSB režimo mygtukas ir LED indikatorius išdėstyti kairėje vairo pusėje. Čia perkeltas ir HSTC mygtukas.
Paspaudus ir palaikius 0,5 sek. HSTC mygtuką, įjungiamas kitas sistemos režimas. Žalias LED indikatorius rodo pasirinktą režimą: įjungus 1 režimą, jis sumirksi vieną kartą, įjungus 2 režimą – du kartus, o įjungus 3 režimą – tris kartus.
HSTC sistemą taip pat galima visiškai išjungti. Įjungus variklį, įsijungia paskutinįkart pasirinktas sistemos nustatymas.
HRC paleidimo kontrolės sistema leidžia kiekvienam motociklininkui puikiai startuoti pasirenkant tinkamiausią nustatymą. Galimi trys režimai:
3 lygis: 8250 aps./min., važiuojant per purvą, skirta pradedantiesiems;
2 lygis: 8500 aps./min., važiuojant sausomis sąlygomis, standartinis nustatymas;
1 lygis: 9500 aps./min., važiuojant sausomis sąlygomis, skirta profesionalams.
Įjungti HRC paleidimo kontrolės sistemą labai paprasta: patraukite sankabą ir paspauskite paleidimo mygtuką dešinėje pusėje. Pasirinkus 1 lygį, vieną kartą sumirksės violetinis LED indikatorius. Dar kartą paspaudę ir 0,5 sek. ar ilgiau palaikę nuspaustą paleidimo mygtuką, pasirinksite 2 lygį – LED indikatorius sumirksės du kartus. Pakartojus šį veiksmą dar kartą, LED indikatorius sumirksės tris kartus. Tai reiškia, kad pasirinkote 3 lygį.
Variklio pasirinkimo mygtuku (EMSB) keičiamos variklio darbinės charakteristikos. Galimi trys režimai, pasirenkami pagal važiavimo sąlygas arba vairuotojo nuožiūra:
1 režimas – „Standard“;
2 režimas – „Smooth“;
3 režimas – „Aggressive“.
Apie pasirinktą režimą taip pat informuoja įsijungiantis LED indikatorius, tačiau jis yra mėlynos spalvos.
2021 m. laidos modelyje atnaujintas HRC nustatymo įrankis užtikrina daug lengvesnį važiavimą „Smooth“ režimu, sušvelnindamas droselinės sklendės reakciją pradedantiems motociklininkams. Jis taip pat gali nustatyti „Aggressive“ režimą, maksimaliai padidindamas droselio reakciją ir variklio jautrumą lenktynių sąlygomis.